Opruimen
- Na de activiteit dienen de tafels afgeveegd te worden, de stoelen ontdaan van kruimels. Alles moet terug op zijn plaats gezet worden.
- De gebruikte ruimtes dienen proper achtergelaten te worden, met nat poetsen!
Indien dit niet gebeurd is, rekent men een extra bedrag bij de afrekening van de drank omdat het bestuur dan de zaal nog moet laten poetsen.
Het extra poetsbedrag is afhankelijk van de grootte van de zaal en het aantal zalen zijnde :
o Grote zaal : € 50
o Kleine zaal : € 25
o Vergaderzalen : € 20
o Keuken na koken :€ 15 waarbij keukentoestellen en aanrechten moeten dan zelf gepoetst zijn. Anders komt er € 50 extra bij
- Ook de toiletten moeten door de huurder worden nagekeken en proper achtergelaten worden!
- Het meebrengen van afvalzakken, afwasproduct en keukenhanddoeken is ten laste van de huurder.
- Indien het afval niet meegenomen is, rekent het bestuur € 20 aan.
- Wanneer de opruim bijna klaar is, belt u de zaalverantwoordelijke. Hij bekijkt samen met u het verbruik van die avond en de staat van de zaal.
Hij sluit ook af.
De keuken
- De kasten met porselein serviesgoed zijn gesloten. U geeft bij reservering door voor hoeveel personen u serviesgoed nodig heeft.
De zaalverantwoordelijke zal dan voldoende kasten openen. Bestek, klein huishoudelijk materiaal, kommen en schalen kunnen wel zo uit de kast gehaald worden.
- De gebruikte materialen moeten proper terug in de juiste kasten geplaatst worden. U vindt de aanduidingen hiervoor in de kasten. Wanneer u nalaat de materialen op hun juiste plaats terug te zetten, wordt hiervoor een forfait van € 40 gevraagd en bij op de rekening gezet.
- Na gebruik van gootsteen, fornuis, bakplaat en oven, dienen deze proper achtergelaten te worden.
- Frituurolie moet terug meegenomen worden. Zeker niet in de gootsteen gooien!
- Percolator na gebruik afwassen en terug op zijn plaats zetten.
- De gebroken of beschadigde materialen op het aanrecht plaatsen en dit ook melden aan de zaalverantwoordelijke. Hiervoor wordt een vergoeding gevraagd.
- Bij gebruik van foodtruck : extra kosten van € 10
Glazen en dranken
- Dranken worden verplicht afgenomen van het Brigidahuis. Ze staan in de frigo achter de toog.
- Leeggoed wordt bijeengezet in het gehuurde lokaal. Samen met de zaalverantwoordelijke wordt dit geteld aan het eind van de avond.
- Stuk glasgoed wordt bij het leeggoed geplaatst en wordt aangerekend.
Varia
- Er mogen geen posters e.d. aan de muren van de lokalen bevestigd worden, er mogen geen nagels geklopt worden.
- Kaarsen blijven op de tafel staan. Daar wordt niet mee rondgelopen. Indien dit toch gebeurt, rekent men € 50 voor het poetswerk.
- Bij misbruik van het brandalarm wordt een boete voorzien van € 50 voor het misbruiken van de brandveiligheid.
- Geluidsoverlast ontstaat vanaf 80 decibel. Er wordt een boete van € 100 opgelegd indien dit overschreden wordt. Er mag geen muziek gemaakt worden in de lokalen en gangen op de eerste verdieping. Er wordt een boete van € 50 opgelegd indien hier geen rekening mee wordt gehouden.
- Alle activiteiten incl. opruimen en poetsen, dienen gedaan te zijn tegen 24 uur. Opgelet : afvalwater na het poetsen mag niet gestort worden in de putjes met de rode streep aan de voordeur.
- Na het uitladen, dienen auto’s op de parking gezet te worden.
- Indien de zaalverantwoordelijke na de activiteit taken moet doen die hierboven vermeld zijn, wordt dit in rekening gebracht.
- De door het bestuur afgevaardigde personen hebben steeds toegang tot de in gebruik genomen lokalen.
- Bij annulatie worden 10 % administratiekosten aangerekend evenals een inhouding van het huurgeld.