
Grote Zaal : 160€
Kleine Zaal : 80€
Calvarie : 40€
Panorama : 40€
Keuken beneden : . Koken 80€
. Eten opwarmen 60€
. Enkel gebruik servies en frigo’s 40€
. foodtruck/frietkraam : 10€
Keuken boven : 20€
Mogen wij zelf drank voorzien ?
Neen.
Dranken worden verplicht afgenomen van het Brigidahuis. Ze staan in de frigo achter de toog.
Leeggoed wordt bijeengezet in het gehuurde lokaal. Samen met de zaalverantwoordelijke wordt dit geteld aan het eind van de activiteit.
Eten
Dienen jullie zelf voor te zorgen. Wij voorzien geen catering voor privé feestjes.
Mag er een frituurkraam/foodtruck gebruikt worden ?
Ja, er kan een eetkraam geplaatst worden vlak voor het raam van de Kleine Zaal.
Let wel op dat het fietspad vrij blijft.
Prijs : 10€
Wat moeten wij zelf voorzien ?
. Vuilniszakken om jullie afval in te doen en mee terug naar huis te nemen.
. Bij gebruik van frituurolie : een verpakking om de gebruikte olie mee terug naar huis te nemen.
. Afwasproduct, handdoeken, schoteldoeken, doek om tafel en stoelen mee af te vegen en te drogen.
Wat met het afval ?
De huurder dient zijn afval terug mee naar huis te nemen. Best dus vuilzakken meebrengen. Indien men zich niet aan deze regels houdt wordt er een forfait van 20€ aangerekend.
Gebruikte frituurolie mag niet in de gootsteen. Dat dient terug meegenomen te worden.
Wat indien er glas of servies breekt ?
Stuk glasgoed wordt bij het leeggoed geplaatst en wordt aangerekend.
Stuk servies wordt in de keuken op het aanrecht achtergelaten en wordt aangerekend.
Welk keukenmateriaal is ter beschikking ?
We beschikken over potten, pannen, porseleinen serviesgoed, inox bestek, kommen, schalen, klein huishoudelijk materiaal. Er is een perculator, waterkoker, kleine microgolf oven, grote en kleine koelkast, een groot gasfornuis met 6 pitten en oven en een elektrisch fornuis met 4 pitten en oven.
Kan er een springkasteel geplaatst worden ?
In de Grote Zaal kan een springkasteel geplaatst worden. Volgende aandachtspunten dienen in acht genomen te worden.
. Een springkasteel kan binnen opgeblazen worden, op voorwaarde dat er genoeg ruimte vrij is rondom het springkasteel.
. Meestal een kleine meter per zijkant van het springkasteel. Achteraan staat de blower. Daar heb je ongeveer een 2-tal meter voor nodig. Vergeet zeker niet de hoogte. Sommige springkastelen zijn aan de hoge kant en mag het plafond of obstakels niet raken.
. Zandzakken voorzien om het springkasteel op zijn plaats te houden.
. Naar brandveiligheid zijn er voorschriften zoals geen brandende of hitte bronnen rondom het springkasteel
. Bij harde ondergronden dienen er altijd valmatten gebruikt te worden. Voor indoor moeten deze brandvertragend zijn.

Mag er muziek gemaakt worden ?
. Dat kan in de zalen beneden. Let wel op dat de grens van 80 decibel niet overschreden wordt. Dit wordt gecontroleerd door een decibelmeter.
. In de 2 kleine zalen boven mag geen muziek gemaakt worden omdat het appartement erboven bewoond is.
. Houd de deuren toe om anderen in en buiten het gebouw niet te storen.
. Er wordt een boete van 100€ gevorderd indien men zich niet aan deze regels houdt.
. Het Bestuur houdt zich het recht voor om na herhaalde klachten de activiteit stil te leggen.
Mag er gerookt worden in het gebouw ?
Neen. Er is een strikt rookverbod.
Mag er versiering aan de muur bevestigd worden ?
Neen. Er mogen geen posters e.d. aan de muren en deuren van de lokalen bevestigd worden, er mogen geen nagels in de muur geklopt worden.
Mogen er kaarsen gebruikt worden ?
Kaarsen blijven op de tafel staan. Daar wordt niet mee rondgelopen. Indien dit toch gebeurt, rekent men 50€ voor het poetswerk.
Einde activiteit
Uiterlijk om middernacht dienen alle activiteiten, inclusief opruimen en poetsen, afgerond te zijn. Dit uit respect voor onze buren.
Wat houdt het opruimen in ?
. De gebruikte materialen in de keuken moeten proper terug in de juiste kasten geplaatst worden. Je vindt de aanduidingen hiervoor in de kasten. Wanneer je nalaat de materialen op hun juiste plaats terug te zetten, wordt hiervoor een forfait van 40€ gevraagd en bij op de rekening gezet.
. Ook de glazen dienen proper op de juiste plek terug gezet te worden.
. De stoelen dienen per 10 gestapeld te worden op de voorziene rekjes.
. In de Grote Zaal dienen de tafels geplooid terug op de karren gelegd te worden. Er mogen maximum 10 tafels verspreid tegen de muur blijven staan.
Wat houdt het poetsen in ?
. Na de activiteit dienen de tafels en stoelen afgeveegd te worden.
. De keuken : de gebruikte vuren met nat poetsen, oven uitvegen, aanrecht proper maken, spoelbakken leegmaken en uitvegen, frigo’s leegmaken en uitvegen. Vloer met nat poetsen.
. De toog afvegen en de vloer achter de toog niet vergeten met nat te poetsen.
. De toiletten nakijken en ze proper achterlaten. Indien de vloer vuil is, ze met nat poetsen.
. Poetsen als je het zelf doet = borstelen en met water kuisen.
. Wanneer het Brigidahuis dient te poetsen : verwachten wij dat de zaal door jullie geborsteld wordt.
. Indien dit niet is gebeurd, rekent men een extra bedrag bij de afrekening van de drank omdat het bestuur dan de zaal nog moet laten borstelen/poetsen.
Wat zijn de tarieven als ik de vloer niet met nat wil poetsen ?
Wij staan erop dat jullie de zalen uitkeren met een borstel.
. Grote zaal : 50€
. Kleine zaal : 25€
. Vergaderzalen : 20€
. Keuken beneden : standaard 15€ wanneer jullie zelf reeds de keukentoestellen en aanrechten gepoetst hebben. Indien niet, dan komt er 50€ extra bij.
. Keuken boven : standaard 10€ wanneer jullie zelf reeds de keukentoestellen en aanrechten gepoetst hebben. Indien niet, dan komt er 50€ extra bij.
Welk poetsmateriaal is er ter beschikking ?
. Dweilen, aftrekkers, borstels en blik, emmers.
Hoe gebeurt het afsluiten van de activiteit ?
Wanneer de opruim bijna klaar is, bel je de zaalverantwoordelijke. Hij bekijkt samen met jou het verbruik van die activiteit en de staat van de zaal.
Hij sluit ook af.
Wanneer is het Brigidahuis gesloten ?
. 1 januari
. Paasdag
. 15 juli tem 15 augustus
. 24 en 25 december
. 31 december